fbpx Zarządzenie nr 88/R/18 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 17 września 2018 roku w sprawie wprowadzenia systemu monitorowania wydajności infrastruktury – budynku Neofilologii – finansowanej ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego... | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 88/R/18
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
17 września 2018 roku
w sprawie wprowadzenia systemu monitorowania wydajności infrastruktury – budynku Neofilologii – finansowanej ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 – 2013 w związku z prowadzeniem działalności komercyjnej

Status aktu: obowiązujący

Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1842 ze zm.) oraz § 41 ust. 1 i 3 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 8 czerwca 2006 r. (ze zm.), zarządza się, co następuje: 

 

§ 1.

  1. W infrastrukturze finansowanej ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 – 2013, tj. w budynku Neofilologii dopuszcza się prowadzenie działalności komercyjnej zwolnionej z opodatkowania podatkiem VAT o charakterze ściśle dydaktyczno – naukowym.
  2. Działalność komercyjna prowadzona w budynkach nie może przekroczyć limitu określonego dla działalności o pomocniczym charakterze, tj. 20% wydajności infrastruktury.
  3. W budynku Neofilologii może być prowadzona wyłącznie następująca działalność komercyjna zwolniona z opodatkowania podatkiem VAT:

1)             studia podyplomowe,

2)             odpłatne studia stacjonarne i niestacjonarne dla studentów spoza Unii Europejskiej,

3)             kursy dokształcające,

4)             szkolenia specjalistyczne,

5)             konferencje bez udziału sponsorów.

 

§ 2.

  1. Za monitorowanie prowadzonej działalności komercyjnej i limitu określonego dla działalności o pomocniczym charakterze, tj. 20% wydajności infrastruktury, odpowiada Dziekan Wydziału Filologicznego.
  2. Dziekan zobowiązany jest do wprowadzenia wewnętrznych procedur monitorowania prowadzonej działalności komercyjnej zwolnionej z opodatkowania podatkiem VAT oraz wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za gromadzenie i weryfikację danych.
  3. Wydział zobowiązany jest do przesłania do Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy z Gospodarką do dnia 30 kwietnia każdego roku planowanych na następny rok kalendarzowy działalności komercyjnych zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT zgodnie z załącznikiem nr 1, z tym zastrzeżeniem, że wykaz działalności planowanych pierwszym roku obowiązywania Zarządzenia, należy sporządzić i przekazać  do Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy z Gospodarką, w ciągu 30 dni od wejścia Zarządzania w życie. Na podstawie przesłanych danych Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy z Gospodarką określa limity dla poszczególnych rodzajów działalności i informacje o limitach przekazuje Dziekanom.
  4. Wydział zobowiązany jest do dostarczania co kwartał sprawozdania dot. zrealizowanej działalności komercyjnej w budynku w danym roku kalendarzowym do Prorektora ds. Rozwoju i Współpracy z Gospodarką. Sprawozdanie należy dostarczyć w wersji papierowej i elektronicznej do każdego 10 dnia miesiąca następującego po upływie kwartału, przy czym ostatnie sprawozdanie należy złożyć w terminie do dnia 10 lutego każdego roku, na podstawie danychsprawozdawanych w systemie POL-on. Dane należy umieszczać narastająco, tj. w kolejnych sprawozdaniach należy dodać dane z poprzedniego /poprzednich 2 – 3 kwartałów. Na podstawie przesłanych danych Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy z Gospodarką może zmienić wcześniejsze  limity. Wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 2.
  5. Do planu i sprawozdań, o których mowa w pkt. 3 i 4 należy dostarczyć podpisane przez Dziekana oświadczenie dot. liczby pomieszczeń dydaktycznych. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3. Wykaz pomieszczeń stanowi załącznik nr 4.
  6. Wydział zobowiązany jest do gromadzenia i przechowywania dokumentów potwierdzających prowadzoną działalność komercyjną zwolnioną z opodatkowania podatkiem VAT, takich jak m.in.: wykaz studentów I, II i III stopnia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych (w tym studentów spoza Unii Europejskiej) i słuchaczy studiów podyplomowych, listy obecności uczestników kursów, szkoleń specjalistycznych i konferencji, programy studiów, szkoleń, kursów i konferencji, plany zajęć, zestawienia pomieszczeń, w których odbywały się kursy doszkalające, szkolenia specjalistyczne oraz konferencje wraz z przypisaną liczbą godzin.

 

§ 3.

Nadzór nad postanowieniami niniejszego zarządzenia sprawuje Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy z Gospodarką.

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała
profesor nadzwyczajny

 

Załączniki nr 1 i 2 zabezpieczono hasłem.
Hasło dostępne w Biurze Zarządzania Projektami Rozwojowymi i w Biurze Organizacji i Legislacji UG.

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz