Zarządzenie nr 48/R/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 14 maja 2014 rokuw sprawie udostępniania informacji publicznej przez Uniwersytet Gdański
z dnia
14 maja 2014 rokuNiniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
zostało uchylone przez
zostało zmienione przez
Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 roku, poz. 572 ze zm.) oraz § 40 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego zarządza się, co następuje:
§ 1
- Dostęp do informacji publicznej jest uprawnieniem wynikającym z art. 61 ust. 1 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej.
- Zakres dostępu do informacji publicznej oraz procedura uzyskiwania takiej informacji sprecyzowane zostały w ustawie z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej(Dz. U. Nr 112 poz. 1198 ze zm.).
- Dostęp do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zm.) oraz w przepisach innych ustaw.
§ 2
- Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną.
- Każdemu przysługuje prawo dostępu do informacji publicznej. Osoba taka nie jest obowiązana wykazywać interesu prawnego ani faktycznego przy składaniu wniosku.
§ 3
-
Udzielenie informacji publicznych znajdujących się w posiadaniu Uczelni następuje poprzez:
- ogłoszenie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Uniwersytetu Gdańskiego;
- udostępnienie na wniosek zainteresowanego;
- wyłożenie lub wywieszenie w miejscach ogólnie dostępnych.
- Informacja, która nie jest umieszczona na stronach Biuletynu Informacji Publicznej UG, podlega udostępnieniu na wniosek skierowany do Rektora. Przykładowy wniosek stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
- Jeżeli informacja może zostać przekazana niezwłocznie, odpowiedzialny merytorycznie pracownik Uczelni udziela jej przez telefon lub wysyła pocztą elektroniczną.
- Jeżeli informacja nie może być udostępniona w terminie 14 dni, licząc od daty złożenia wniosku, najpóźniej w ostatnim dniu upływającego terminu należy powiadomić wnioskodawcę o przyczynie opóźnienia i wskazać nowy termin, w którym informacja zostanie udostępniona, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
- Udostępnienie informacji na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem, zaś w przypadku, w którym środki techniczne nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie wskazanej we wniosku, należy powiadomić o tym wnioskodawcę, wskazując w jakiej formie informacja może być udostępniona.
- Jeżeli w terminie 14 dni od daty powiadomienia wnioskodawcy o okolicznościach wskazanych w ustępie poprzednim nie wpłynie wniosek o udostępnienie informacji w sposób i w formie wskazanej w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
§ 4
- W przypadku, gdy wnioskodawca żąda udostępnienia informacji przetworzonej, określonej w art. 3 ust. 1 pkt l ustawy z dnia 6 września 2011 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zm.), zobowiązany jest on do wykazania szczególnie istotnego interesu publicznego.
- W przypadku, gdy wnioskodawca nie wykazał szczególnie istotnego interesu publicznego, należy wystosować pismo do wnioskodawcy z informacją o konieczności wykazania szczególnie istotnego interesu publicznego celem uzyskania informacji przetworzonej.
- Jeżeli w terminie 14 dni od daty powiadomienia wnioskodawcy o okolicznościach wskazanych w ustępie poprzednim nie wpłynie wniosek o udostępnieni informacji przetworzonej, z wykazaniem szczególnie istotnego interesu publicznego, Rektor lub upoważniona przez niego osoba wydaje decyzję o odmowie udostępnienia informacji przetworzonej.
§ 5
- Udzielenie informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystania następuje na wniosek, którego wzór został określony w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie wzoru wniosku o ponowne wykorzystanie informacji publicznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 94).
- W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku o udostępnienie informacji publicznej do jej ponownego wykorzystania, wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków, informując jednocześnie, że nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
- Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych można przedłużyć załatwienie sprawy do 2 miesięcy, po zawiadomieniu o tym wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
§ 6
- Każdy wniosek o udostępnienie informacji publicznej w formie pisemnej podlega zarejestrowaniu w rejestrze wniosków o udostępnienie informacji publicznej prowadzonym przez Dział Organizacyjny.
-
Osoba prowadząca rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej odpowiada za:
- kontrolę terminowości załatwienia zarejestrowanych wniosków;
- niezwłoczne przekazanie wniosku do merytorycznych pracowników Uczelni.
-
Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej zawiera następujące dane:
- liczbę porządkową,
- datę wpływu,
- formę wniosku,
- określenie wnioskodawcy,
- przedmiot wniosku,
- datę udzielenia odpowiedzi na wniosek,
- rodzaj odpowiedzi,
- dane osoby, która udzieliła odpowiedzi na wniosek,
- uwagi.
- Po zarejestrowaniu Rektor lub osoba przez niego upoważniona dekretuje wniosek, w zależności od zakresu żądanych informacji do odpowiedzialnych merytorycznie pracowników lub jednostek organizacyjnych.
- W przypadku, gdy zakres żądanych informacji przedstawionych w jednym wniosku dotyczy kilku jednostek organizacyjnych, wówczas Rektor lub osoba przez niego upoważniona wyznacza jednostkę lub pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za zebranie informacji i przygotowanie odpowiedzi. Pozostałe jednostki lub pracownicy zobowiązani są do współpracy z komórką merytoryczną.
- Projekt odpowiedzi przekazuje się kierownikowi komórki organizacyjnej do podpisania, a kopię odpowiedzi przekazuje się osobie odpowiedzialnej za prowadzenie Rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
§ 7
- Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z zastrzeżeniem ust. 2 niniejszego paragrafu.
- Jeżeli wytworzenie informacji publicznej wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów, dopuszcza się pobranie od wnioskodawcy opłaty w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
-
W razie wystąpienia konieczności poboru opłaty :
- w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wysyła się do wnioskodawcy powiadomienie o konieczności wniesienia opłaty w związku z udostępnieniem informacji publicznej;
-
wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia może:
- uiścić opłatę - wówczas wnioskowana informacja udostępniana jest wnioskodawcy niezwłocznie;
- zmienić wniosek o udostępnienie informacji publicznej - wówczas zmodyfikowany wniosek rozpatruje się ponownie;
- wycofać wniosek o udostępnienie informacji publicznej - wówczas wniosek nie podlega dalszemu rozpatrywaniu.
§ 8
- Decyzje o odmowie udzielenia informacji lub o umorzeniu postępowania o udzielenie informacji publicznej podpisuje Rektor lub osoba przez niego upoważniona.
- Przed podpisaniem decyzji, o których mowa w ust. 1, projekt decyzji wymaga każdorazowo akceptacji Biura Prawnego.
§ 9
Informacje zawarte w Biuletynie Informacji Publicznej udostępniane są w miarę możliwości na bieżąco.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej | 33.5 KB |
Kopia do wydruku | 211.58 KB |
Ostatnia modyfikacja:
piątek, 14 stycznia 2022 roku, 14:46Data publikacji:
środa, 14 maja 2014 roku, 8:51 Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Alicja Pyskło
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz